Ga verder naar algemene inhoud
null

Missie,
Doelstellingen
en Strategie

GANT is opgericht in 1949 aan de Amerikaanse oostkust en is sindsdien geëvolueerd van baanbrekende shirtproducenten naar een premium Amerikaans sportkledingmerk. Duurzaamheid begint bij onze producten. Ons doel is om tijdloze kledingstukken te ontwikkelen van hoogwaardige stoffen die geliefd zijn bij consumenten en ontworpen zijn om een langer leven te leiden. 


Duurzaamheid staat centraal bij alles wat we doen. De productie en consumptie van retailproducten en -kleding kan gedurende de gehele levenscyclus milieu- en sociale gevolgen hebben. We streven ernaar om duurzaamheidsaspecten te integreren in alle fasen van onze waardeketen om mogelijke gevolgen voor mens en planeet te beheersen. 

null

Doelstellingen en strategieën

De duurzaamheidsdoelstellingen en -strategieën van GANT zijn gericht op het beheersen van de belangrijkste impact op het milieu en de mensen in onze waardeketen. Belangrijke doelstellingen zijn onder meer:

  • Materiaalgebruik: in 2022 moet al het katoen duurzaam zijn geproduceerd. Alle conventionele katoen zal worden vervangen door duurzamere alternatieven zoals Better Cotton, biologisch katoen, gerecycled katoen, katoen in conversie of regeneratief katoen.
  • Tegen 2025 zal 100% van de belangrijkste materialen duurzaam worden gewonnen door alle belangrijke materialen te vervangen van conventionele naar duurzamere alternatieven.
  • Water: de watervoetafdruk in de productie zal met 50% verminderen in 2025
  • Tegen 2030 zal GANT hun klimaatvoetafdruk met 50% hebben verminderd voor alle activiteiten en uiterlijk in 2050 zullen we netto nuluitstoot bereiken.


GANT's zeven duurzaamheidsstrategieën en doelenreeks vindt u hier.


Om onze doelstellingen te bereiken hebben we een actieplan op hoog niveau ontwikkeld dat de volgende initiatieven omvat:

De duurzame vezeltrapstrategie

Het verhogen van het gebruik van duurzaam geproduceerde materialen in onze producten volgens de duurzame vezeltrapstrategie.

Supplier Sustainability Excellence

Het verminderen van de impact op het milieu en het beheren van sociale risico's bij de verwerking en productie van onze producten en materialen.

GANT 7 RULES

De GANT 7-regels hebben tot doel circulaire oplossingen in alle fasen van de waardeketen te implementeren om hulpmiddelen te maximaliseren en verspilling te minimaliseren. De 7 regels omvatten Refresh, Repair, Relove, Rent, Regive, Remake en Recycle.

null

Klimaat

Als ondertekenaar van het Fashion Industry Charter for Climate Action van de Verenigde Naties en het Fashion Pact zet GANT zich in om onze klimaatdoelstellingen af te stemmen met de wetenschap. De productie en winning van grondstoffen die worden gebruikt in onze producten vormen het grootste deel van onze klimaatvoetafdruk. Het produceren van tijdloze producten van hoge kwaliteit is een essentieel onderdeel van onze klimaatstrategie. We streven ernaar om de klimaatvoetafdruk voor elk geproduceerd product te verminderen door duurzamere materialen te gebruiken in overeenstemming met de strategie van de vezeltrap. GANT werkt samen met leveranciers die duurzamere productietechnieken gebruiken bij het vervaardigen van producten en stoffen. Dit is voornamelijk gericht op natte processen zoals wassen en verven, oftewel processen met hoog energiegebruik en een grote impact op het klimaat.


GANT heeft een klimaatdoelstelling die is afgestemd op de klimaatwetenschap. Het doel is: Klimaat (wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelstelling):

  • Tegen 2030 zal GANT hun klimaatvoetafdruk met 50% hebben verminderd voor alle activiteiten en uiterlijk in 2050 zullen we netto nuluitstoot bereiken.